poniedziałek, 5 października 2015

Ciotka dobra rada #3 / zabobony

fot. Niebo

Zabobony czyli wytłumaczenie dobrych ciotek na wszystko co spotyka ciężarną i spotka dziecko po urodzeniu. Bo będzie miało włosy, bo będzie łyse, bo będzie głupie. Oto kilka najczęściej słyszanym przeze mnie i przez inne ciężarne zabobonów jeszcze z czasów ciąży.
Zanim moje dziecko przyszło na świat wszyscy już wiedzieli jak będzie wyglądać, jakiej będzie płci czy też będzie mądre czy głupie. Nasłuchałam się mądrości.
Oto kilka zabobonów jakie możecie usłyszeć w czasie ciąży:

Chłopiec czy dziewczynka?
Jeżeli ciężarna wygląda ładnie, promienieje to urodzi chłopca, jeżeli zaś niekorzystnie to dziewczynkę, bo młoda dama odbiera mamie urodę.
Jeżeli brzuch jest spiczasty to chłopiec, jeżeli okrągły to dziewczynka.
Jeżeli u mamy pojawiły sie piegi to będzie dziewczynka.

Jak to było u nas?
Podobno wyglądałam pięknie, znajomi nie mogli się nadziwić jak promienieje. Kłamali? Sama nie wiem hehe Jak wiecie urodziłam syna, ale byłam wielka jak słoń i daleko mi było do modelki z Victoria Secret haha Muszę jednak przyznać, że włosy i paznokcie były jak nigdy przedtem… i jak już nigdy potem :D A co do kształtu brzucha, to mam koleżankę, która uważa, że w tym temacie jest czarownicą i potrafi to ocenić. Mi powiedziała, że będzie chłopak, jednak słyszałam, że nie ma 100% skuteczności :P
Zastanawiałam się kiedyś czy ludzie, patrząc na zasadę o odbieraniu urody przez córkę, równie chętnie mówią ciężarnym, że wygląda jakby miała mieć dziewczynkę? hmm a Wam co mówili?

Wygląd
Jeżeli ciężarna będzie patrzeć na ludzi nie urodziwych to dziecko będzie nieładne. Ta sama zasada dotyczy osób o innym kolorze skóry (OMG).
Jeżeli ciężarna będzie farbować włosy to dziecko będzie rude.
Jeżeli kobieta w ciąży się depiluje to dziecko będzie łyse, a owłosione jeżeli ma zgagę lub przytula się do owłosionego psa.
Jeżeli ciężarna się oparzy albo przestraszy, nie może dotykać dłonią swojego ciała bo dziecko w tym miejscu będzie miało znamię.
Jeżeli mama będzie jadła w okresie ciąży truskawki, to dziecko będzie miało znamiona truskawkowe.

Jak to było u nas?
Oczywiście nie uciekałam przed każdym murzynem w czasie ciąży w obawie, że moje dziecko nagle zbrązowieje, ani nie zaprzestałam farbowania włosów. Mały nie urodził się rudy i oczywiście był najpiękniejszym dzieckiem na świecie :D A jak to było u Was?

Inne
Jeżeli mama w ciąży zetnie włosy to dziecko będzie miało "krótki rozum".
Jeżeli ciężarna będzie dzielić się jedzeniem to będzie miała mało pokarmu.
Jeżeli przyszła mama będzie nosiła korale, apaszkę czy też łańcuszek to dziecko owinie się pępowiną.
Jeżeli ciężarna się martwi to dziecko będzie leworęczne.
Kompletowanie wyprawki przed narodzinami dziecka przynosi nieszczęście.

Jak to było u nas?
Łańcuszek noszę i nosiłam zawsze i także w czasie ciąży z niego nie rezygnowałam, a dziecko urodziło się naturalnie bez przygód z pępowiną. Wyprawka była skompletowana w całości jeszcze przed narodzinami i nie znam nikogo kto by tak nie robił i wszystko jest w najlepszym porządku.


Wychodzę z założenia, że spotyka nas to, co sami do siebie przyciągamy, więc jeżeli chcesz dla swojego dziecka jak najlepiej, chcesz aby poród poszedł dobrze, aby Twoje dziecko było piękne i mądre to na tym właśnie powinieneś skupić swoje myśli, a nie na radach i głupich gdybaniach starych ciotek, które w dawnych czasach siedziały na wsi i szukały wytłumaczenia na to dlaczego dziecko Kowalskiej jest czarne.

Nie ma żadnego dowodu na to, że powyższe zdania są prawdziwe. Także nie przejmujcie się tymi wszystkimi ciotkami dobra rada bo ich rady wcale nie są na wagę złota.

Źródło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co o tym myslisz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...