wtorek, 23 sierpnia 2016

Przydatne informacje / Szukanie pracy



Można już śmiało powiedzieć, że Islandia po kryzysie wstaje na nogi.
Banki na nowo otworzyły się na kredytobiorców, rynek nieruchomości się zmienia i powiększa, turystyka rozwija się w zatrważającym tempie, a rynek pracy niczym wielki pociąg, któremu dorzucamy cały czas węgla rusza z hukiem z peronu. Gospodarka kwitnie, bezrobocie maleje.


Wszystkie te zmiany mają wpływ na zmniejszające się bezrobocie i spory napływ emigracji. Jako emigrantka wiem jakie trudne są początki i jak bardzo są potrzebne rzetelne informacje. Stąd mój kolejny post z serii przydatnych informacji. Dziś o szukaniu pracy.

Chciałabym przedstawić kilka islandzkich stron internetowych na których można szukać pracy. Opowiem też jak ja znalazłam jedną pracę. 

Strony na których możecie szukać pracy:

Pracy można szukać poprzez wybranie interesującej nas branży czy też przeglądając wszystkie ogłoszenia. Strona i ogłoszenia w języku islandzkim.



Strona nie posiada duże bazy, jednak na pewno warto na nią zajrzeć. Można filtrować według branży. Strona dostępna również w języku angielskim, jednak ogłoszenia zostają w języku oryginalnym.



Pełna ogłoszeń strona, na której można filtrować poprzez wybór branży, która nas interesuje oraz datę dodania ogłoszenia. Na stronie można stworzyć swój profil i utworzyć swoje wirtualne CV. Strona i ogłoszenia w języku islandzkim.

Podobna do powyższej, jednak można wyszukiwać interesujących nas ofert i filtrować wybierając lokalizację, branżę, rodzaj zatrudnienia czy po słowach kluczowych. Można także zamieścić swoje CV. Strona występuje w 4 językach islandzkim, angielskim, niemieckim i polskim. Ogłoszenia występują tylko w oryginalnym języku. 

Strona Islandzkiego Urzędu Pracy, gdzie także można znaleźć wiele ofert pracy oraz utworzyć swój profil i ubiegać się o pracę jednym kliknięciem. Można umówić się na spotkanie się także umówić na bezpłatne spotkanie z konsultantem który doradzi jak szukać pracy oraz gdzie można znaleźć kursy kształcące itd.



Islandzkie strony informacyjne, gdzie pod zakładką Atvinna także można znaleźć ogłoszenia z pracą. Strona w języku islandzkim.



Pośrednik pracy u którego można znaleźć pracę w sektorze publicznym jak na przykład szpitale, szkoły, urząd pracy, inspekcja pracy, urząd celny, policja itd. W większości są to prace wymagające wyższego wykształcenia i znajomości języka islandzkiego. Strona również w języku islandzkim.



REYKJAVIKURBORG
Na ogólnej stronie miasta Reykjavik (oraz na stronach pozostałych miast) można znaleźć oferty pracy danego miasta. Jest to sektor publiczny, ale ograniczony do ofert instytucji miejskich, a nie państwowych.



Osobiście uważam, że najlepszym sposobem na znalezienie pracy jest polecenie, albo osobista wizyta u potencjalnego pracodawcy. Ja jedną z prac na Islandii znalazłam w jeszcze inny sposób. Jednak jako, że na Islandii wiele rzeczy można załatwić przez internet i przez maila ja również wybrałam tę leniwą wersję poszukiwania pracy czyli bez ruszania z fotela. Nie drukowałam CV, nie chodziłam po lokalach, sklepach. Nie miałam ambicji na pracę za biurkiem, ale chciałam pracować w miejscu gdzie będę miała kontakt z ludźmi i praktykę językową. Weszłam na stronę galerii handlowej po czym na spis sklepów. Ze spisu wybrałam te sklepy w których chciałabym pracować i weszłam bezpośrednio na ich stronę internetową.

Prawie każda firma, sklep ma na swojej stronie internetowej możliwość wypełnienia aplikacji przez internet. Podaje się podstawowe dane personalne, kontaktowe, a w załączniku dołącza się CV, zdjęcie czy też list motywacyjny. Firma zbiera dane takich aplikantów i w razie wolnego etatu odzywa się do wybranych osób. Aplikacje są przechowywane około 6 miesięcy. Jeżeli po tym okresie czasu nadal interesuje nas dana firma to powinnismy wypełnić aplikacje jeszcze raz. W ten sposób znalazłam pracę w księgarni w której pracowałam kilka miesięcy.

Mam nadzieję, że ten zbiór i moje doświadczenie będzie dla Was pomocne. A może znacie jakieś inne strony godne polecenia?

Życzę Wam powodzenia w szukaniu pracy :D

3 komentarze:

  1. Szukając natomiast pracy w Polsce, musimy być świadomi, że jeśli ją znajdziemy, będziemy musieli przejść szkolenie BHP. Jedną z firm przeprowadzających takie szkolenia BHP w Warszawie jest https://www.tarbonus.pl/pl/kontakt/5-oddzia-warszawa/

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem szukanie pracy najlepiej zacząć od zwiększenia swoich kwalifikacji. To dlatego zdecydowałem się na zrobienie prawa jazdy na ciężarówki.
    https://www.job-service.com.pl/pl/zawody/kierowca-ce

    OdpowiedzUsuń

Napisz co o tym myslisz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...