środa, 29 lipca 2015

Moje ulubione miejsce w Polsce #1

Vincent w Parku Miejskim w Pleszewie
Ten post powstał w ramach projektu wakacyjnego Klubu Polki na Obczyźnie

Z Polski wyjechałam zaraz po maturze, więc nie zdążyłam nabyć zbyt wielu ulubionych miejsc w Polsce. Jest jednak kilka miejsc do których chętnie wracam przy okazji każdego pobytu w kraju.

Moim najnajnaj miejscem w Polsce jest oczywiście moje miasto rodzinne...
Pleszew! Mała miejscowość powiatowa w województwie Wielkopolskim.

Co mi się najbardziej podoba w Pleszewie?

To, że jest mój :D Gdy przemierzałam ulice Pleszewa, podczas mojego ostatniego, majowego pobytu w Polsce, czułam się jakbym cofnęła się w czasie. Wybrałam się na spacer z Vincentem trasą, którą chodziłam z domu do szkoły. Byłam na placu zabaw na którym się bawiłam jako dziecko (nic się nie zmienił) i na ulicy przy której mieszkałam (dom się zmienił nie do poznania). Byłam na boisku mojej podstawówki (bardzo się zmieniło) i w szkole średniej, a także w parku, w Plantach i na rynku.

Podoba mi się też to, że można spotkać wiele znajomych twarzy. W żadnym innym mieście nie znam tylu osób co właśnie w Pleszewie. Bardzo fajnie jest spotykać na ulicy czy w sklepach kolejne osoby, które reagują na Twój widok słowami, "Olga? Nie poznałam Cię", ja zresztą reagowałam tak samo :D

Kilka informacji o Pleszewie

Prawa miejskie od 1283 roku

Liczba ludności 20 365 (06/2014)

Gęstość zaludnienia 1341 os./km²

Burmistrz Miasta i Gminy: Marian Adamek

Współrzędne 51°53′50″N 17°47′08″E

Czego nadal nie wiesz o Pleszewie?

W Pleszewie łączą się dwie drogi krajowe nr 11 (Kołobrzeg-Bytom) i 12 (Łęknica-Berdyszcze), ponadto mają wspólny przebieg na odcinku Jarocin – Pleszew.

W 2014  w Pleszewie, oddano do użytku sanitarne lądowisko dla helikopterów.

Pleszew słynie z pysznych pomidorów, sprzedaży samochodów używanych i produkcji kotłów.

W Pleszewie była jednostka wojskowa.

Piosenkarka Paulla, aktor Tomasz Bednarek oraz Hanna Suchocka (...i wielu innych) pochodzą z Pleszewa.

Ponad 20 rodowitych mieszkańców Pleszewa przebywa na emigracji w stolicy... Islandii :D

Moja podstawówka :P

Zespół Szkół Publicznych nr 1 w Pleszewie

plac zabaw? a to nowość :D

Odpoczynek w Karafce :D

widok na Ratusz :D

Wygląda na to, że podczas majowego pobytu w Pleszewie, kompletnie nie miałam głowy do robienia zdjęć bo to wszystkie jakie mam :/

Więcej na temat Pleszewa możecie poczytać na Pleszew-Miasto otwarte, Pleszew-nasze miasto, czy też na Wikipedii :D


Wakacyjny projekt dedykujemy akcji "AUTOSTOPEM DLA HOSPICJUM" - Przemek Skokowski wyruszył autostopem z Gdańska na Antarktydę, by zebrać 100 tys. zł. na Fundusz Dzieci Osieroconych oraz na rzecz dzieci z Domowego Hospicjum dla dzieci im. ks. E. Dutkiewicza SAC w Gdańsku. Na chwilę obecną brakuje 35 tys. Jeśli podoba Ci się nasz projekt, bardzo prosimy o wsparcie akcji dowolną kwotą. 
Więcej info

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co o tym myslisz?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...