środa, 10 grudnia 2014

Poradnik dla kobiet w ciąży na Islandii #2

Kolejna część z cyklu artykułów dla kobiet w ciąży na Islandii (udostępniony w całości na portalu informacyjnym dla Polaków na Islandii) będzie opowiadał o drugim trymestrze ciąży i opiece medycznej podczas tego okresu trwania ciąży.


Drugi trymestr ciąży na Islandii niczym się nie wyróżnia. Czas mija na pracy i odpoczynku. Dolegliwości pierwszego trymestru mijają i można wrócić po troszku do normalności. Kobieta jest pod stałą opieką położnej. Ciężarna nie widuje się z ginekologiem gdyż na wyspie nie ma takiej praktyki, jeżeli nie ma wskazań do takiej wizyty. Kolejne i ostatnie badanie USG wykonuje się w 21 tygodniu ciąży czyli pod koniec drugiego trymestru. Badanie obejmuje nieinwazyjne badania prenatalne. Podczas tego USG można poznać płeć dziecka, dlatego jest to wyjątkowa chwila.

Podczas kolejnych wizyt u położnej jest sprawdzany stan ogólny ciężarnej. Rutynowe badania to test na obecność glukozy w moczu, mierzenie ciśnienia, słuchanie bicia serca maluszka oraz mierzenie wysokości dna miednicy. Podstawą każdej wizyty jest rozmowa o ogólnym samopoczuciu przyszłej mamy. 

Drugi trymestr ciąży dobiega końca. Znamy już płeć naszego potomka i rozpoczynamy szykowanie się do przywitania maleństwa na świecie.*

A jak to było u mnie? Moim zdaniem drugi trymestr jest najfajniejszym etapem ciąży. Minęły dolegliwości, które dokuczały mi w pierwszym trymestrze (przede wszystkim zmęczenie), rosnący brzuszek już daje o sobie znać innym, mija największe ryzyko poronienia, poznałam płeć dziecka, zaczęłam kompletować wyprawkę... i to właśnie była moja ulubiona część :D miałam czas i energię, aby przygotować się na trudniejszy etap ciąży czyli trzeci trymestr, który dla mnie był najtrudniejszy.

*Cały artykuł można przeczytać na stronie portalu Iceland News Polska tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...