poniedziałek, 1 grudnia 2014

Poradnik dla kobiet w ciąży na Islandii #1

Jednym z moich pomysłów jakie realizowałam będąc w ciąży było pisanie poradnika dla polskich kobiet w ciąży zamieszkujących Islandię. Artykuły publikowane były na portalu informacyjnym dla Polonii na Islandii, Iceland News Polska

Moimi artykułami chciałabym się podzielić również z Wami i pokazać jak opieka medyczna w czasie ciąży wygląda na wyspie. 

A może ktoś z Was ma doświadczenia z okresu ciąży i połogu z Islandii czy też z innych zakątków świata?

Pierwszym krokiem jest oczywiście wykonanie testu ciążowego i pierwsza wizyta u ginekologa w celu potwierdzenia ciąży. Lekarz potwierdza ciąże na podstawie badania USG oraz badaniem krwi. Kolejnym krokiem jest umówienie się do położnej, która przyjmuje w rejonowej przychodni. Położna jest osobą, która prowadzi całą ciąże, aż do porodu. Opieka położnej przez cały okres ciąży jest bezpłatna. Podczas pierwszej wizyty położna zakłada kartę ciąży i zleca badania. 

Lekarz bądź położna na pierwszej wizycie umawia także na pierwsze badanie USG płodu i nieinwazyjne badanie prenatalne, które odbywa się w 12 tygodniu ciąży w krajowym szpitalu w Reykjaviku. Po badaniu USG wykonywane są szersze badania krwi w szpitalnym laboratorium. Tak oto mija nam pierwszy trymestr ciąży.*

A jak pierwszy trymestr wyglądał u nas? Zmęczenie, ogromne zmęczenie. Przespałam całe wakacje na Majorce i wszystkie "wolne" chwile. Spałam u mamy będąc w odwiedzinach, w samochodzie, na kanapie, na krześle, na leżąco, na siedząco, na stojąco :P Spałam zawsze i wszędzie. Poza tym tak naprawdę nic mi nie dolegało. No chyba, że można do złego samopoczucia zaliczyć, nie należącą do najmilszych 12 godzinną żeglugę po Balearach gdy byłam w 11 tygodniu ciąży, to tak przyznaję, raz mi się zdarzyły "poranne" mdłości :P Wraz z końcem pierwszego trymestru zmęczenie minęło i zaczął się najprzyjemniejszy dla mnie okres ciąży, drugi trymestr.

*Cały artykuł można przeczytać na stronie portalu Iceland News Polska tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...